måndag, april 26, 2010

Nytt kommunalråd


Kommunfullmäktige i Uppsala har i dag tagit ett trevligt beslut. Nu har jag utsetts till nytt kommunalråd för Miljöpartiet i Uppsala. Jag tillträder den 15 maj. Jag vill också passa på att önska min företrädare Niclas Malmberg lycka till med sitt nya uppdrag - att ta hand sin son Oliver.
Jag tycker att det är bra att Niclas visar omvärlden att pappaledig kan och ska man vara även om man har ett viktigt jobb.
Det är ju också en stor fördel för mig att börja redan nu i vår - att kunna tillträda före valrörelsen och vara med att ta fram den rödgröna budgeten. Det är nu vi formar den gemensamma rödgröna politik vi ska driva efter valet.


2 kommentarer:

Gunnar Rundgren sa...

Stort GRATTIS. Du blir säkert ett utmärkt råd. Och som har vett att söka andras råd.

Ingela sa...

Grattis! Känner jag dej rätt så kommer du att driva viktiga frågor och göra ett bra jobb . Så Grattis Uppsala, också.