onsdag, oktober 21, 2009

Fyrisskolan - I like

I dag har jag haft premiäruppträdande i kommunalrådsdebatt på Fyrisskolan. Niclas Malmberg var upptagen med annat och det är lika bra att jag börjar öva så smått, tyckte han. Det var kul - mycket kul!

Jag är mest glad för att alla elever som ställde frågor var så otroligt insatta. Helt fenomenala frågor faktiskt. De handlade om allt från busspriser till vad som händer med de som nu slängs ut från sjukförsäkringssystemet när det finns så väldigt få jobb på arbetsmarknaden. Några frågor handlade om utförsäljning av hyresbostäder, ungdomsarbetslöshet, om papperslösas rätt till vård och om miljöfrågor.

Centerpartiet hade skickat sin kommunalrådskandidat Stefan Hanna som beskyllde Miljöpartiet för att vara bakåtsträvare och påstod att Centerpartiet är bäst på miljöfrågor!?! Det är ju ganska komiskt. Han påstod att Centerpartiet inte vill öppna några gator för biltrafik i centrum. Jag ska noga undersöka hur Centern röstar i Bävern Grändsfrågan i Kommunfullmäktige på måndag... Han ljög nog lite på den punkten... och om att C skulle vara bäst på miljön... jag kommer osökt att tänka på flyg på Ärna, Fullerö, biltrafiksökningen, kärnkraften... ja, ja - högmod går väl före fall.

Jag är ju förespråkare för skriftliga omdömen i skolan och jag fick ett sånt från en av eleverna via FB:
"Mycket, mycket bra framförande!! Helt klart det bästa bland de som var med i Fyrisskolan. Du har påverkat min politiska åsikt. Hoppas verkligen det går lika bra i framtiden för dig. Fortsätt kämpa för din åsikt och krossa alliansen med din kunskap! Jag håller på dig! Tack för en lärorik dag:)"

Å, vad glad jag blir. Det är bara bocka och buga för alla bra frågor, och fortsätta jobba på.

Inga kommentarer: