söndag, juni 03, 2007

Längre helg!

Åh, vad jag skulle vilja att helgen skulle kunna förlänga sig litegrann. Det är ju så trevligt med en solig balkong och små odlingar. I helgen har jag fått fyra tomatplantor, av diverse sorter och storlekar, som jag knutit upp enligt konstens alla regler på balkongen. I landet ute på gården växer rabarbern och pionen i kapp.

Igår var jag på tjejmingel hemma hos Pia i Stockholm. Det var mest jurister och marknadsförare och så Pias mamma. Det var jäklarns trevligt. Inte minst att träffa advokaten Katarina Strömholm, som var en av de som drev Änglamarksmålet tillsammans med mig. Jag har nog aldrig haft så kul på jobbet som när vi jobbade med det målet. Katarina hade också ganska roligt gammalt skvaller om Magnus G Graner och andra politiker i Uppsala. Uj-uj...

Läste i dagens tidning att Lasse Berg fått Stig Dagermanpriset. Grattis! Det fick mig att äntligen börja läsa hans bok "Gryning över Kalahari" som handlar om mänsklighetens ursprung. Nu måste jag läsa vidare...

Inga kommentarer: