fredag, februari 02, 2007

Macho man

Jag blev nästan lite full i skratt när jag läste Uppsalatidningens artikel om de borgerliga politikernas egna erfarenheter av ordning och reda i skolan. Ja, jag skrattade inte mest åt att Gustav von Essen fått gå om en klass, eller att Anna Manell skolkat. Inte heller att Karolina Hilding var mesig och tråkig som barn. Jag blev full av skratt när jag läste att Gunnar Hedberg var skolmästare i armbrytning. Heja! I veckans nummer av Dagens samhälle berättade han lika frejdigt att hans oanade talang är att hantera en motorsåg! Hur macho är karln egentligen - sådär innerst inne?

Apropå beslutet i Kommunstyrelsen om alliansens förslag om ordningsbetyg för åk 7-9 hade jag roligast åt syftningsfelet som faktiskt innebär att kommunstyrelsen beslutat att vi ska ge föräldrar med barn ordningsbetyg. Det kan minsann föräldrarna behöva!

Inga kommentarer: