söndag, december 10, 2006

Partypinglor

När jag var 10 år fyllde min moster Ingrid 50 och det var då jag för första gången förstod innebörden av ordet partypingla. Min morsa hade nämligen kul på den festen. I somras fyllde moster Ingrid, som också är en partypingla, 80. För att kompensera mig och några andra som inte kom på hennes fest i Karhuvaraa, eller Tossa, så bjöds det på Kalix-löjrom och lax från Torneälven igår när morbror Sten fyllde 81. Diverse dispyter utbröt huruvida det var kungens pappa (prinsen som då var 17 år) som min mormor skickade kalkontuppen på när hon var piga på en gård i Östergötland 1923 - men det var det. Jag gladde mig särskilt åt morbror Stig som både kommenterade min blogg och som också stenhårt uttalade sig för mer spårbunden trafik i Stockholm. Heja!

Idag har jag varit på lucia-kaffe i Lunsentorpet. Det är alltid lika kul att så många, minst 250 personer, tar sig ut till Lunsentorpet på kommunens arrangemang. Nu känns 1 mils skogspromenad i benen. Skönt!

Inga kommentarer: